پرسش مهر 16 رییس جمهور دولت تدبیر و امید

رئیس‌جمهور در آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۴ پرسش مهر خود از دانش‌آموزان را اینگونه مطرح کرد: به نظر شما دانش‌آموزان که سرمایه اصلی کشورما هستید بعد از انجام توافق هسته‌ای با شش قدرت بزرگ دنیا چه فرصت تازه‌ای پیش ِ روی کشورمان قرار گرفته و چگونه باید از این فرصت استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی و نواخته‌شدن زنگ مهر سال تحصیلی ۹۵-۹۴ گفت: شما می‌دانید که ما دو بهار داریم یک بهار در آغاز فروردین است که به آن بهار طبعیت می‌گویند. همه درخت‌ها، بوته‌ها و زمین زنده‌ می‌شوند و ما زیبایی و طراوت‌ آن را می‌بینیم.

وی افزود: اول مهر نیز بهار دیگر ما است. بهار علم، اندیشه و یادگرفتن، ‌ بهار اولین تماس با همکلاسی‌ها بعد از چند ماه تعطیلات و آغاز شکوه‌مند زندگی علم و دانش در کنار معلمان عزیز. از این رو گل بهار مهر از گل بهار طبیعت زیبا‌تر است.

وی افزود: به همین دلیل محیط مدرسه باید محیط علم باشد که معلم و دانش‌آموز آن را با هم می‌سازد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: شما به مدرسه نیامده‌اید فقط کتاب درس را بخوانید و تکلیف منزل را بر مبنای آن انجام دهید و پایان سال امتحان بدهید وبه کلاس دیگر بروید دبستان باید محیط شناخت شما باشد.

وی تاکید کرد: شما باید دنیا، کشور خود و جهان را خوب بشناسید و فکر کنید که زندگی و آینده‌تان را چگونه باید بسازید.

رئیس‌جمهور خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد: از همه چیز سوال کنید کلید علم، دانش و ترقی سوال است از سوال کردن خجالت نکشید.

وی افزود: هیچ دانش‌آموزی دانش آموز دیگر را به خاطر سوالی که دقیق و بجا نبوده تمسخر نکند بلکه همه همدیگر را به سوال کردن تشویق کنید.

وی افزود: بپرسید که چرا شرایط ما اینگونه است؟ با پایان سال چرا باید امتحان بدهیم محیط زیست ما چرا اینگونه است؟ همه جا به فکر بهتر بودن و ایده جدید دادن باشید.

روحانی تصریح کرد: اگر با سوال جامعه را بهتر بشناسید و روی زندگی خود سوال کنید برای آینده خود بیشتر تلاش می‌کنید.

وی افزود: همه تلاش دولت، مسئولین و پدر و مادر شما برای آینده بهتر شماست امروز که من شما را می‌بینم به این معنی است که دو دهه دیگر در بین شما پزشکان و متخصصان ماهر، کارگران کاردان، ‌ افراد ادیب و هنرمند خواهد بود. باید شغلی داشته باشید و آن را به بهترین نحو انجام دهید.

وی تاکید کرد: اگر به فکر آینده بهتر کشور باشید و سوال کنید که چرا وضع ما اینگونه است و بهتر نیست، ‌ اگر بگوییم که پدران و گذشتگان برای ما چه کرده‌اند اگر سوال کنیم شهیدان و ایثارگران چه تلاش‌هایی برای ما کرده‌اند؛ می‌توانیم آینده بهتری را برای کشور رقم بزنیم و بدانیم همه چیز در گروی علم و دانش است.

وی گفت: از فرصت مدرسه به بهترین وجه استفاده کنید و بدانید آینده شما و خدمت شما به کشور از همین سوال کردن‌ها فهمیدن‌ها و مطالعه کردن‌ها و گفتگو‌ها ایجاد می‌شود.

رئیس دولت تدبیر و امید گفت: امسال همه دانش‌آموزان دختران و پسران عزیز و دانشگاهیان باید بدانند با تلاشی که دیپلمات‌ها انجام داده‌اند فضای جدیدی پیش روی کشور قرار گرفته و همه تلاش و امید ما این است که زنجیر‌ها نیز که مانع پیشرفت ما بود؛ باز شود.

وی با تاکید براینکه منتظر فضای جدید برای کار بیشتر و فعالیت بیشتر هستیم؛ گفت: تلاش می‌کنیم تا از امکانات کشور بیشتر استفاده کنیم و رشد بیشتری داشته باشیم. از شرایط زندگی فعلی راضی نباشید و تلاش کنید شرایط زندگی را بهتر کنید.

رئیس‌جمهور در آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۴ پرسش مهر خود از دانش‌آموزان را اینگونه مطرح کرد: به نظر شما دانش‌آموزان که سرمایه اصلی کشورما هستید بعد از انجام توافق هسته‌ای با شش قدرت بزرگ دنیا چه فرصت تازه‌ای پیش روی کشورمان قرار گرفته و چگونه باید از این فرصت استفاده کنیم؟

وی افزود: به نظر شما از لحاظ علم و فناوری، محیط کار، اقتصاد، روابط ما با همسایگان و دنیا، شرایط بهتر در زندگی، حل مشکلات محیط‌زیست، آب، خاک، جامعه، اشتغال و جوانان ما بعد از پایان تحریم و فرصتی که در آینده پیش‌رو داریم چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟


نظرات  (۷)

۲۳ آذر ۹۴ ، ۱۳:۰۳ عبدالواحد بامری
لایک ، عالیه وبتون
۱۹ آذر ۹۴ ، ۲۱:۲۰ مهیار کامرانفر
عالی

سلام مطالبتون خوبه . لطفا به وبلاگ ما هم سر بزنید ممنون

بیگ لایک
عالی بود..
۱۰ آذر ۹۴ ، ۱۸:۴۵ مهدی جودکی دیناروند
سلام امید رضا موسوی وبلاگی که در مورد پرسش مهر طراحی کردی خیلی خوبه و امیدوارم که در استان و کشور به مقام برسی و برای شهر مان را پلدختر افتخاری بزرگ باشی ممنون و تشکر دوست و همکلاسی خوبت مهدی جودکی دیناروند
پاسخ:
ممنون دوست عزیزم که با نظرتون به من دلگرمی دادید
good like

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کد حرفه ای قفل کردن کامل راست کلیک
فاتولز – جدیدترین ابزار رایگان وبمستر

جاوا اسكریپت

اسکرول بار