پرسش مهر 16 رییس جمهور دولت تدبیر و امید

اثر لغو تحریم‌های ایران بر حوزه دندانپزشکی

دوشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۴:۰۳ ب.ظ



برجام به قول آقای رئیس جمهور به فرجام رسید و تحریم‌ها بالاخره برداشته شدند. مردم ایران از این پس منتظرند که اتفاق‌های خوبی در معیشت و اقتصاد روزمره خود احساس کنند. دندانپزشکان هم قشری از مردم هستند و صنف دندانپزشکی اتفاقاً بیشترین تماس و تعامل مستقیم را با مردم دارد و از اثرات برجام و رفع تحریم‌ها در نتیجه مستثنی نخواهد بود.

دندانپزشکان در سال‌های اخیر شاید یکی از صنوفی بودند که از نزدیک اثر تحریم‌ها را بر روی کسب و کار خود حس می‌کردند. اثر تحریم‌ها از دو مسیر کلی بر روی دندانپزشکان اعمال می‌شد. اولین مسیر، رکود کلی کسب و کار و رشد پایین اقتصادی کشور بود که باعث می‌شد توان مردم برای پرداخت هزینه خدمات دندانپزشکی کاهش یابد و به عبارتی موجب شده بود که هزینه سلامت دهان و دندان‌ها از اولویت‌های سبد اقتصادی خانواده‌های ایرانی خارج شود. دومین مسیر فشار تحریم‌ها روی دندانپزشکان، افزایش هزینه‌های دندانپزشکی اعم از تجهیزات، مواد و خدمات سرویس و نگهداری تجهیزات بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کد حرفه ای قفل کردن کامل راست کلیک
فاتولز – جدیدترین ابزار رایگان وبمستر

جاوا اسكریپت

اسکرول بار