پرسش مهر 16 رییس جمهور دولت تدبیر و امید

تاثیر توافق هسته ای بر بخش کشاورزی

چهارشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۴۷ ب.ظ


تاثیر لغو تحریم‌ها بر بخش کشاورزی نیز با توجه به مسائل اقتصادی کشور مطلوب خواهد بود. اقتصاد حساس است و از تنش‌ها متاثر می‌شود. توافق هسته‌ای که تیم مذاکره‌کننده کشور به دست آورده، از تنش‌های بیشتر در اقتصاد جلوگیری می‌کند. مهم‌تر از همه به رسمیت شناختن حقی است که دنیا برای ایران قائل شد و این گام بزرگ و مثبتی است.

واردات سیستم‌های نوین آبیاری چاره‌ساز نیست

دولت باید مراقب چگونگی توزیع نقدینگی باشد. رفع تحریم بدون شک افزایش درآمدهای دولتی را به همراه خواهد داشت. بنابراین اگر این افزایش، منجر به تزریق بی‌رویه پول به اقتصاد شود، تورم شدت می‌گیرد و از آن سو قدرت خرید مردم کاهش یافته و سفره مردم را از برخی مواد مغذی و شاید هم ضروری مانند شیر، خالی می‌کند. به همین دلیل بهتر است درآمدهای اضافی در مسیری هدایت شود که بهره‌برداری و به‌طورکلی بهره‌وری بیشتر از منابع آبی را در پی داشته باشد، به عبارتی از آنجا که مشکل اصلی امروز کشاورزی، بحران آب است، باید حمایت‌های دولت در جهتی باشد که کشاورزان را به مصرف بهینه آب تشویق کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کد حرفه ای قفل کردن کامل راست کلیک
فاتولز – جدیدترین ابزار رایگان وبمستر

جاوا اسكریپت

اسکرول بار