پرسش مهر 16 رییس جمهور دولت تدبیر و امید

در حال حاضر با گسترش صنعت پتروشیمی در ایران ضمن آن که بسیاری از نیازهای داخلی رفع می شود، ارزش افزوده ماده خام نیز به داخل کشور باز میگردد و با جلوگیری از صدور نفت و گاز به صورت خام، باعث رونق هرچه بیشتر اقتصاد و ارتقاء جایگاه بین المللی ایران در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی خواهد شد. ثبات اقتصادی و کسب درآمدهای مستمر و پایدار برای کشور زمانی بدست خواهد آمد که جهت حصول آن به بخش هایی از اقتصاد توجه نماییم که توانایی خروج اقتصاد از مسیر بسته خویش را داشته باشند و به دودلیل صنعت پتروشیمی این توانایی را دارد:

1.درآمدهای ارزی حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی رقم قابل توجهی را در صادرات غیرنفتی تشکیل می دهد.

2.مواد اولیه حدود 60% از صنایع کشور از جانب صنعت پتروشیمی تأمین می شود که می تواند در داخلی نمودن فرآیند تولید و یکپارچگی اقتصاد نقش کلیدی ایفا نماید.

 هرواحدسرمایه گذاری در این بخش قادر به ایجاد امواج درآمدهای زیادی در اقتصاد کشور است و تحول اقتصادی وسیعی را میتواند در داخل صنایع کشور ایجاد نماید و آنگاه هر صنعت نیز به نوبه خود و با توجه به پتانسیلی که دارد می تواند مقداری از وابستگی و اتکای کشور به درآمدهای نفت و گاز بکاهد.

تنوع محصولات پتروشیمی می تواند حلقه های مفقوده صنایع بیشماری را تکمیل نماید و بدون شک توسعه صنایع پایین دستی این صنعت نیز در تأمین کالاهای مصرفی، رفع نیازهای صنایع داخلی کشورمان و افزایش اشتغال زایی نقش به سزایی خواهد داشت.

نظرات  (۱)

مطالبتون بروز و خیلی خوب هستند . موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کد حرفه ای قفل کردن کامل راست کلیک
فاتولز – جدیدترین ابزار رایگان وبمستر

جاوا اسكریپت

اسکرول بار