الزامات افزایش صادرات فولاد در دوران پسا تحریم
صنعت فولاد ایران در شرایط بسیار ویژه ای به سر می برد؛ از یکسو با افزایش چشمگیر ظرفیت داخلی و از سوی دیگر با افت تقاضا به واسطه تاثیرات ناشی از تحولات اقتصاد کلان کشور در کمتر از 3 سال ایران از یک واردکننده بزرگ فولاد در جهان به بازیگری با مازاد عرضه و نیم نگاهی به بازار صادراتی تبدیل شده است.
در حال حاضر در بازار تجارت بین المللی فولاد از یکسو درهای کشورهای مصرف کننده فولاد کاملاباز و تحت سیطره محصولات غیر قابل رقابت کشور چین است و از سوی دیگر کشورهای صادر کننده فولاد نیز به دلیل محدود شدن بازارهای صادراتی شان برای حمایت از صنعت فولادشان با دقتی بیش از پیش محصولات وارداتی را رصد می کنند.در این شرایط راهبرد صحیح و الزامات استفاده از ابزار صادرات برای کاهش بحران صنعت فولاد کشورمان چه می تواند باشد ؟ به اعتقاد اینجانب توجه به چند نکته اساسی در شرایط پسا تحریم که به طور جدی امکان بازاریابی فولاد ایران را در جهان ایجاد کرده، کلیدی است.